Τρίτη 24 Ιουλίου 2007

Συμπεράσματα... (ΕΜΠ vs TU Dresden)

Τις τελευταίες μέρες δεν κάνω τιποτα ιδιαίτερο, το μαθημα μου το μπλιτζσουτζ το περασα και άλλο δεν έχω. Ειχα δηλαδή αλλά βαριομουνα να το διαβασω, αφου στο κάτω κάτω φτάνει το ένα. Χαλια τα πηγα, το βραχυκύκλωσα το καημενο το σπιτι αλλα δε φταίω εγω, το μυαλό μολυ το κλούβιο φταίει. Πολλά ενεργειακά μαθήματα δεν έχω κάνει, να ναι καλα οι καταλήψεις, και απο οτι εχω κανει δεν έχω καταλάβει και πολλά. Αλλα θα την παρατήσω την ενέργεια όταν γυρίσω στην Ελλάδα γιατι δε μ'αρέσει και έχω ξενερώσει. Αυτοι οι τύποι ήτανε πάντως πολύ καλοι μαζί μου, και μου βάλανε ένα 2,8 ως αναγνώριση της προσπάθειας μου. Οι βαθμοί πάνε αναποδα, δηλαδη απο το 1 ως το 5, το 1 ειναι το καλύτερο και στο 5 κόβεσαι. Παρακατω δεν παει, δηλαδη αμα κόβεσαι, αυτο ήτανε, δεν εχει κοπηκα με 4, κοπηκα με 3 που λέμε στην ελλάδα. Και αμα κοπείς 2 φορές σε ένα μάθημα απο τα υποχρεωτικά τότε δε μπορείς να σπουδάσεις άλλο και αποβάλεσαι απο τη σχολή. Βέβαια μετά πηδάς στην Πληροφορική ή στους Μηχανολόγους ή σε κάποια σχολή που σου αναγνωρίζονται τα μισά μαθήματα για να μην παιδεύεσαι τσάμπα. Φυσικά τους καθηγητές δεν τους δέρνει η μαλακία στον εγκέφαλο όπως σε εμάς εκεί στο ΕΜΠ και δε βάζουνε παλούκια θέματα απο βίτσιο, μόνο και μόνο για να το παίζουνε μούρες και καθηγηταράδες. Και το ποσοστό αυτών που περνάνε είναι τουλάχιστον 60%, όχι όπως όταν περασα τα πεδια Α με κανονικοποίηση στο 30% και έκανα πάρτι. Πάντως και εδώ τα πεδία Α και Β είναι απο τα μεγαλύτερα παλούκια (και απο τα μεγαλύτερα κόσκινα, αφου στέλνουν αρκετό κόσμο εκτός σχολής)

Ολοι οι ερασμίτες φίλοι μου διαβάζουνε γιατί έχουνε αυτά τα ρημαδια τα ECTS kredits να μαζέψουνε, 30 το εξάμηνο πάει, και είναι μερικοί που είναι πολύ γκαντέμηδες και λόγω λάθος αντιστοιχιών πρέπει να κάνουνε τα άπειρα μαθήματα για να τα μαζέψουνε. Για παράδειγμα οι Πολωνοί πρέπει να τα μαζέψουνε και τα 30 αλλιώς πρέπει να γυρίσουν όλα τα λεφτά πίσω και όταν γυρίσουν στη χώρα τους δε μπορόυν να γραφτούν στο επόμενο εξάμηνο. Συν το ότι οι Πολωνοι ξέρουνε χάλια γερμανικά και ακόμη χειρότερα αγγλικά. Τα καημένα ο Adam και η Magda έχουνε πήξει. Εντάξει, υπάρχουν και πιο λογικές χωρες βέβαια, που άμα δε τα μαζέψεις δε γίνεται τίποτα ή που στη χαρίζουνε. Εμεις δεν έχουμε καθόλου ECTS και είμαστε το άλλο άκρο. Οχι ότι με χαλάει που κάνω 1 εξάμηνο πληρωμένες διακοπες, αλλά θα ήθελα να μπορώ να κάνω μερικά μαθήματα εδω, είδικά απο αυτά τα υπερκουλά που ούτε κατά διάνοια δεν έχουμε στην Ελλάδα. Αφού εδώ κάνουν καλύτερο μάθημα, οι καθηγητές είναι πιο νορμάλ, οι σημειώσεις που σου δίνουν είναι τέτοιες ώστε να καταλαβαίνεις τι σου γίνεται... γιατί ρε παιδια να μη μου αναγνωρίζεται τίποτα; Υπάρχουν μερικές σχολές που την παλεύουν με το εράσμους, βλέπε αρχιτεκτονική, νομική, οικονομικά.. Στη δική μας είχα ψάξει κοινά μαθήματα απο όλες τις ροές και είχα βρει μόνο 4, εκ των οποιων το ένα ΣΑΕ και τα άλλα κάτι ηλίθια που τα παίρνεις μόνο για να συμπληρώσεις τα επιλεγόμενα. Στα ΣΑΕ ο καταπληκτικός μας καθηγητής Παπαβασιλόπουλος με έβρισε και μου είπε ότι δεν το αναγνωρίζει παρόλο που εδώ κάνουνε τη διπλάσια ύλη γιατι τάχαμου δεν θα το κάνουνε τόσο καλά όσο εμείς. Ρε άνθρωπε, στη γερμανία το κάνω το εράσμους, όχι στην ουγκαντα.. Για να μην πω τίποτα χοντρό για την ποιότητα του μαθήματος που κάνουνε στα ΣΑΕ... Και θα μου πειτε γιατι να θέλω να περάσω ένα παλουκομάθημα στο εράσμους; Γιατι πολύ απλά θα μπορούσανα ξεμπερδεύω και να παρακάμψω τους κομπλεξικους της Σ. Και γιατι πολύ απλά με τις καταλήψεις στο προηγούμενο εξάμηνο που δε δώσαμε τίποτα και με το εράσμους μου τώρα έχω χασει ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ. Χωρις να φταίω σε τίποτα και ενω απο τα προηγούμενα έτη χρώσταγα μονο 3 μαθήματα. Τώρα που θα γυρίσω θα χρωστάω τα παντα, ενός ετους. Και επειδή οτι εργαστήρια είχα κανει σε όλο το εξάμηνο και ότι ασκήσεις είχα παραδώσει πήγανε στο βροντο γιατι δεν είχαν ολοκληρωθει. Εγω έφυγα για ερασμους τον Απρίλη, δηλαδή πάρα πολύ αργα, και παρολα αυτα οι καταλήψεις δεν είχανε τελειώσει. Τρεις μήνες τα ξύναμε, δεν πετύχαμε τίποτα και τώρα χάνω ένα χρόνο. Και θα μου πεις, "Μην πήγαινες εράσμους", όπως μου είπανε κάτι εξυπνάκηδες στην Ελλάδα. "Εσυ φταις". Συγγνώμη ρε παιδια που πήγα να δω και τι γίνεται παραέξω, συγγνώμη που βγήκα απο το αυγό μου, συγγνώμη που ήθελα να δω πως είναι ένα σοβαρό πανεπιστήμιο. Και αυτές τις μπούρδες ότι το ΕΜΠ είναι σοβαρό πανεπιστημιο μην τολμήσετε να τις ξεστομίσετε. Ετσι νομίζουν όσοι δε θέλουν να δουν παραέξω. Αυτοι που λένε "Ααα, τι λες τώρα, σαν την Ελλάδα πουθενά! Η Ελλάδα είναι η πιο ωραία χώρα του κόσμου" και δεν έχουν ταξιδέψει ποτέ.

Το μόνο που μετανοιώνω είναι που δεν πήγα εράμους απο χειμερινό εξάμηνο, ώστε να μπορώ να κάτσω μετά και εαρινο. Γιατι και στην Ελλάδα που έκατσα, τι έκανα; Τίποτα. Καταλήψεις. Ενταξει, είχανε νόημα, ή τελος πάντων πολύ θα ήθελα να είχανε νόημα, αλλά έτσι όπως λειτούργησε δεν είχανε. Ξεφτυλιστήκαμε, φάγαμε ξύλο, και χάσαμε και την κοινή γνώμη. Τεσπα.

Εγω δεν έκανα το εράσμους μου για να φύγω απο το σπίτι. Απ'το σπίτι είχα φύγει και πιο πρίν. Ούτε για να κάνω τρελά μεθύσια και μπάφους. Εντάξει, εδω έχω κάνει τα καλύτερα πάρτυ της ζωής μου, αλλά αν πίνεις 24 ώρες το 24ωρο καις τον εγκέφαλο σου! Δε θέλει και πολύ μυαλο. Ουτε για να βρω γκομενάκια ήρθα. Οχι ότι είναι κακό, ισα ίσα παράδεισος έιναι, αλλά εγω εχω το καλύτερο γκομενάκι του κόσμου ;-) Αμα είσαι ελεύθερος-η βέβαια περνάς καλύτερα, είναι αλήθεια. Ουτε φυσικά και για να διαβάσω και να ξεσκιστώ ήρθα. Αλλά για να ανοίξει το μυαλό μου, να γνωρίσω παιδια απο την Ινδία μεχρι τη Χιλή και απο τη Νεα Ζηλανδία μέχρι τη Σλοβενία, να κάνουμε πάρτι, ταξίδια, μάθημα, ποδήλατο, βλακείες μαζί, για να μάθω καλύτερα γερμανικά, για να γνωρίσω Γερμανούς και τον τρόπο ζωής τους, για να δω πως λειτουργεί ένα πανεπιστήμιο της προκοπής και να νιώσω μέρος του αφού εκτός απο το να μου μαθάινει 5 πράγματα, με κοιμίζει, με ταίζει, μου δίνει γήπεδα, μου οργανώνει τα ταξίδια, τα παρτι, τις συναυλίες και τις νυχτερινές πεζοπορίες*, μου βρίσκει πρακτική εξάσκηση επι πληρωμή ένα εξάμηνο, μου βρίσκει δουλειά αν χρειάζομαι λεφτά, παιδικό σταθμό για το παιδί μου (αν έχω, που δεν έχω) μου δίνει τσάμπα μεταφορές σε σχεδόν όλο το κρατίδιο, μεχρι και αυτοδιαχειριζόμενο συνεργειο ποδηλάτων...

Ηρθα για να ζήσω τόσες εμπειρίες συμπυκνωμένες και για να δω αν θα τα καταφέρω μόνη μου και μακριά απο το περιβάλλον μου να προσαρμοστώ. Και η εμπειρία αξίζει τον κόπο. Αξίζει και τα τόσα μαθήματα που πήγανε χαμένα. Χαμένα μπορει να πήγανε και για άλλους, που μεινανε στην Αθήνα και παρολα αυτα ούτε πολλά μαθήματα περάσανε. Σημασία έχει ότι ανοιγουν οι ορίζοντες σου. Μακάρι να μπορούσα να έμενα κι άλλο εδω, ένα εξάμηνο είναι πολύ λίγο. Και εντάξει, μπορεί να μου τη σπάει που κάθε μέρα βρέχει και γίνομαι μούσκεμα και δε μπορώ να κάνω ένα μπανάκι στη θάλασσα αλλά έτσι έιναι, κάτι δίνεις κάτι παίρνεις. Και το μπανάκι στη θάλασσα δεν είναι πιο σημαντικό απο όλα αυτα που θα δουν τα μάτια σου. Γιαυτό σας λέω, μην κολώνετε, τολμήστε το. Ακομα κι αν σας απασχολει πότε θα τελειώσετε κλπ. Θα ωφεληθείτε ούτως ή άλλως γιατί θα ωριμάσετε πάρα πολύ. Και μη σκαλώνετε στα λεφτα. Ούτως ή άλλως η Αθήνα έχει γίνει πανακριβη. Βρείτε μια πόλη που είναι φτηνότερη η ζωή και είστε μια χαρα. Εγω στη Δρέσδη είμαι συνέχεια έξω και πάλι χαλάω πολύ λιγότερα. Και το πολύ πολύ βρίσκετε και μια ψιλοδουλίτσα, αν χρειαστεί. Και οι μισθοί εδω, δεν έχουν και πολλή σχέση με την Ελλάδα. Μην κολώνετε σας λέω! Οπως κόλωνα εγώ τόσα χρόνια...

Αυτα τέλος πάντων. Πάω να μαζέψω τα ρούχα μου απο τα πλυντήρια στο υπόγειο. Και μετά θα πάω απο τα παιδιά που διαβάζουνε για συμπαράσταση και κανα καφε, και το βράδυ μάλλον με τους Έλληνες. Αυριο θα πάω βερολίνο γιατί έχουν έρθει οι γονείς μου, θα κάτσω 2 μέρες και μετά θα γυρίσουμε Δρέσδη. Θα πάμε Λειψία και Πράγα και αυτοι θα φύγουνε 31 ιουλίου ενω εγώ θα κάτσω 2 μέρες ακόμα. Λέω να κάνω ένα αποχαιρετιστήριο πάρτι!

*νυχτερινή πεζοπορία (Nachtwanderung) = Μπυραριότσαρκα μια νύχτα σε 12 μπυραρίες, που σε μεταφέρουν λεωφοριάκια τσάμπα και πίνεις μια μπύρα σε καθεμία και κάθε 4η μπύρα έιναι τσάμπα.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Άντε τυχερούλα, ποιος στη χάρη σου...!
Στην εποχή τη δικιά μας, όταν σπουδάζαμε (1978-1988), ούτε Έρασμος ούτε τα τοιαύτα... αν και θα υπήρχε σίγουρα κάτι ανάλογο, αλλά ποιος το έψαχνε. Καλά τα παιρνάτε και απ' ό,τι έχω καταλάβει, διαβάζοντας τώρα εδώ και καιρό τα ποστ σου, έχεις ένα μοναδικό τρόπο στο να μεταφέρεις σε κάποιον αδαή την "γερμανική νοοτροπία" και τον τρόπο σκέψης του μέσου Γερμανού πολίτη όχι μόνο των παροικούντων στα ΑΕΙ, που εγώ που ζω τώρα τόσα χρόνια στη Γερμανία, δεν θα τα κατάφερνε. Ίσως και γιατί έχω μπολιαστεί, χωρίς πράγματι να το θέλω ή να έχω επιδιώξει κάτι τέτοιο συνειδητά. Ελπίζω να συνεχίσεις και μετά το πέρας του Εράσμου το ιστολόγιό σου. Αυτή τη φορά από την χώρα "όπου ανθεί η φαιδρά πορτοκαλέα" και να μην σε χάσουμε διαδικτυακά... Συγχαρητήρια για το μπλογκ σου.