Τρίτη 17 Ιουλίου 2007

Η χωρα της λίστας

Η Γερμανια είναι η χώρα της λίστας. Υπάρχει μια λίστα για τα πάντα και αν δε γραφτείς, δε μπορείς να κάνεις το τάδε πράγμα γιατι πολύ απλά "δεν είσαι γραμμένος". Ακόμα κι αν δεν τίθεται θέμα ελέυθερης θέσης. Δεν έχει σημασία.

Οταν έρχεσαι, εκτός απο το κλασικό ερασμίτικο learning agreement που είναι υπογεγραμμένο και απο τα δυο πανεπιστήμια και γράφει τι μαθήματα έχεις, πρέπει εδώ να ξαναγραφτείς χωριστά στο κάθε μάθημα, σε μια λίστα που κυκλοφορεί μέσα στο μάθημα. Και όταν βγεί το πρόγραμμα της εξεταστικής πρέπει να πας στο Prüfungsamt, δηλ το γραφείο εξετασεων, να ξαναγραφτείς στα μαθήματα που θα δώσεις. Λες και όλον αυτό τον καιρό τα παρακολουθείς απο βίτσιο. Αμα γραφτείς και δεν το δώσεις, κάτι γίνεται, δεν ξέρω τι, μπορεί και τίποτα. Το ανάποδο, δηλαδή να μη γραφτείς και να το δώσεις είναι προφανές ότι σε αυτή τη χώρα δεν παίζει.

Για να μην αναφέρω τις 100 διαφορετικες εγγραφές που πρέπει να κάνεις στην αρχή στο περιβόητο Auslandsamt (=γραφείο που φροντίζει για όλους τους ξένους φοιτητές, όχι μόνο τους ερασμίτες). Μετά πρέπει να πας στο studentenwerk, έναν οργανισμό της πόλης που φροντίζει για το που τρώνε οι φοιτητές, που κοιμούνται, και διάφορα τετοια, να γραφτείς κι εκει σε καμποσες λίστες και τέλος πρέπει να πας 2 φορές να γραφτείς στο κρατίδιο, μια τον πρώτο μήνα και μια μέσα στους 3 πρώτους μήνες. Εκει δηλώνεις τα στοιχεία σου, και σε ρωτάνε τα πάντα. Με ρωτήσανε και θρήσκευμα και για την ακρίβεια "Καθολική ή προτεστάντισσα;" και μετά αν είμαι παντρεμένη, λέω όχι και μετά μου λέει παιδί εχεις; [Τι πιθανότητες έχω δηλαδή να είμαι 22, ανύπαντρη, να σπουδάζω ηλεκτρολόγος και να έχω και παιδι; Πότε να προλάβω;] Εννοείται ότι αν αλλάξεις διεύθυνση πρέπει να ξαναπάς να το δηλώσεις, λες και θα σε ψάχνει απο μόνο του το κρατίδιο και δε θα ξέρει που να σε βρει. Και αν πας σε άλλο κρατίδιο πρέπει να ξεγραφτείς και να ξαναγραφτείς στο άλλο. Δεν κάνει να είσαι σε 2 ταυτόχρονα, πληρώνεις διπλούς φόρους ή κάτι τετοιο. [Και τέλος πάντων τι το ενδιαφέρουν το κρατίδιο τα προσωπικά μου στοιχεία, τι νούμερο παπούτσι φοράω και πόσο έγραψα στην κοινωνική και πολιτική αγωγη; Και μη μου πείτε για στατιστικούς λόγους γιατί εγώ ξέρω ότι οι στατιστικές γίνονται ανώνυμα]

Στο θέμα μας όμως, για τις ερασμίτικες εκδρομούλες υπάρχει εννοείται λίστα που κλείνει κανα δυο μέρες πριν, ασχετα με τις θέσεις και πρέπει να πας να γραφτείς. Το ποστ αυτό το γράφω όμως γιατί σήμερα το μεσημέρι πέρασε απο το δωματιο μου λίστα ατόμων που διαμαρτύρονται επειδή η Studentenwerk αποφάσισε να κάνει έργα στην εστία μας εν μέσω εξεταστικής περιόδου. Πήγανε και είπανε μερικοί φοιτητές ότι ενοχλούνται απο τους θορύβους και αυτοί τους είπανε να κάνουνε λίστα και θα μας μειώσουνε το ενοίκιο για αυτό το μήνα ως αποζημίωση. Εγώ υπέγραψα, αν και δε με έχουν πολυενοχλήσει, μόνο τις σκαλωσιες έχω απέξω απο το παραθυρό μου και ένα πρασινο δίχυ και δε μπορώ να βλέπω τα ηλιοβασιλέματα με την ησυχία μου.



Και τώρα πάω να συνεχίσω το διάβασμα γιατι αυριο δίνω προφορικά την προστασία απο κεραυνούς και δε με βλέπω και πολύ καλα, μιλάει και σαξωνικά ο καθηγητής...

3 σχόλια:

Petros είπε...

Α πολυ γραφειοκρατεια...ειδες εχει και τα καλα του να ζεις στη χώρα του περίπου!
Αποζημίωση παντως απο το ενοικιο ε?Καλα οι ανθρωποι ειναι πολυ μπροστα..

adamo είπε...

Η Γερμανια είναι η χώρα της λίστας. Υπάρχει μια λίστα για τα πάντα και αν δε γραφτείς, δε μπορείς να κάνεις το τάδε πράγμα γιατι πολύ απλά "δεν είσαι γραμμένος". Ακόμα κι αν δεν τίθεται θέμα ελέυθερης θέσης. Δεν έχει σημασία.

Θυμάμαι πριν 10 χρόνια σε μια συζήτηση συμμετείχαμε δύο Έλληνες, ένας Σλοβένος, μία Ιταλίδα και ένας Γερμανός. Σε κάποια φάση ο Γερμανός μπλόκαρε από τις λύσεις που έπεφταν στο τραπέζι γιατί δεν ήταν οι "προβλεπόμενες".

Είχα εκνευριστεί.

Η Ιταλίδα λοιπόν για να χαλαρώσει την ατμόσφαιρα, αλλα και για να κάνει το Γερμανό να καταλάβει είπε το θεϊκό:

- You do not understand: In Germany everything needs to be in the book. Where you and I see it and say "Ah, fuck the book!"

Τόσο απλά.

harisheiz είπε...

Τα ίδια και στην Ολλανδία...