Δευτέρα 23 Απριλίου 2007

Ξένες γλώσσες

Σήμερα έκανα το πρώτο μου μάθημα ιταλικών. Τσάμπα εννοείται. Με την εγγραφή σου στο πανεπιστήμιο παίρνεις και δώρο 6 κρέντιτς για ξένες γλώσσες. Αμα είσαι ερασμίτης βέβαια πάιρνεις μόνο 4. Τέλος πάντων και αυτά είναι αρκετά για ένα εξάμηνο ξένη γλώσσα, ότι γουστάρεις (κάτι σαν το τμήμα ξένων γλωσσών του καποδιστριακού αλλά στην τσάμπα εκδοχή του) Εγω ήθελα ισπανικά (εγώ και ένας σωρός άλλοι, είναι μόδα βλέπεις) αλλά είχε ήδη τουλάχιστον 20 άτομα στη λίστα αναμονής για καθένα από τα περίπου 10 τμήματα αρχαρίων, το θυμήθηκα βλέπεις καμια εβδομάδα αργότερα να γραφτώ, οπότε είπα να το ρίξω σε κατι πιο περίεργο. Εγώ ήθελα να μάθω πολωνικά που είναι πραγματικά η πιο αστεία γλώσσα που έχω ακούσει στη ζωή μου. Είναι σαν να μιλάνε μέλισσες, έχει όλες τις δυνατές αποχρώσεις του ζ, παχιά σ και τσ, νι και λι (τύπου αμαλίας) και λ θεσσαλονικιότικο. Όλα αυτά ταυτόχρονα και χωρίς να υπάρχουν τα απαραίτητα φωνήεντα για να παίρνεις ανάσα. Απλά δεν παιζει να υπάρχει πιο αστεία γλώσσα για τα ελληνικά αφτιά!

παράδειγμα: Το αντίστοιχο του Hallo δηλαδή του "γεια σου" είναι sces'c' το οποίο προφέρεται τσεστς με παχύ σ και τσ. Στα ελληνικά αυτό δε μπορεί να γραφτεί κάπως, στα γερμανικά όμως θα γραφότανε κάπως έτσι tscheschtsch (!) Είναι σχεδόν αδύνατο να πει κάποιος παχύ σ και μετά κατευθείαν παχύ τσ.

Κατα τ'αλλα οι πολωνοί ως λαός δε λένε και πολλά, απλώς εδώ ειναι τόσο πολλοί που ε, αν γνωρίσεις 50 άτομα, στατιστικά και μόνο θα τύχει 1-2 να είναι και γαμώ τα παιδιά. (Ενώ αν γνωρίσεις λατινοαμερικάνους ή ιταλούς, οι αντίστοιχες πιθανότητες είναι γύρω στο 90%) Κάνω πολλή παρέα με έναν πολωνό και μια πολωνέζα, που μου μαθαίνουν και κανένα πολωνικό (πολύ γέλιο). Τελικά όμως το κανονικό μάθημα πολωνικών δεν έκατσε γιατί δε βόλευαν οι ώρες και με κριτήριο τελικά μόνο τις ωρες και τις λίστες αναμονής επέλεξα ιταλικά. Όχι ότι με χαλάει δηλαδή. Ωραία ήτανε στο πρώτο μάθημα. Αλλά μωρε εντάξει τα ιταλικα λίγο πολύ τα καταλαβαίνεις και χωρίς να διδαχτείς. Ούνα φατσα ούνα ράτσα!

Δεν υπάρχουν σχόλια: